Przez długi czas akcesoria do biura były postrzegane jako coś, co ma do spełnienia przede wszystkim funkcję praktyczną. Wychodzono z założenia, że skoro są one potrzebne do pracy, trzeba je kupić nie wiązano z nimi jednak bardziej dalekosiężnych planów. Dziś jednak odchodzi się od takiego założenia.
Funkcja reprezentacyjna i jej rola
Oczywiście, nadal zwraca się uwagę na to, że akcesoria biurowe powinny przede wszystkim ułatwiać nam pracę. Wychodzi się jednak z założenia, że nie jest to jedyne ich zadanie. Akcentuje się także ich funkcję reprezentacyjną ważną nawet wtedy, gdy do pomieszczenia biurowego nie trafiają klienci i kontrahenci. Firma to coś więcej niż tylko przygotowana przez nią oferta. To także jej pracownicy, przestrzeń, którą zajmuje i podejmowane przez nie aktywności. Im więcej jest w niej spójności, tym lepiej. Nic więc dziwnego, że atrakcyjność akcesoriów biurowych również wchodzi w szerszy plan pracy nad wizerunkiem firmy. Zyskują na tym zresztą sami pracownicy. Sięgając po solidne rozwiązania wiedzą przecież, że sama ich praca również jest doceniana.